Donut Game

A fab party game for sleepovers, and for kids parties, or family events. We've played this one a lot.

YOU NEED

- donuts (doughnuts), enough for one per person, plus a few spares
- string and scissors

You're going to need to hang each donut on a string, one per person. So, six players, six donuts hung up.
Cut the string nice and long, and tie the strings around a beam, a branch or off anything high up.
The donuts need to dangle at about mouth height for the players.

It’s all a bit random, but you get the idea. 
PLAY

On the command, each person must try to eat their donut without using their hands. First one to finish wins.
You end up with sugar all over your face, and donuts half eaten.
Hilarious to watch! Have a camera ready.

HINTS

- this games longer to set up than you think. Getting the string right is important. Give yourself some time
- make sure you buy ring donuts, with no jam in them. Jammy donuts make a lot of mess, believe me!
- this game is very messy: do it somewhere outside ideally, or with a floor you can wipe easily
- have some wipes ready so you can clean faces at the end
- you can also include a rule where people are not allowed to lick their lips, otherwise they get disqualified

YouTube Here's a cool YouTube of the Donut Party Game



Mqb5iqf9ii4ljadqvo3t_fit_400

 


Comments

Avatar
:) :D ;) :'( :O :/ :( 8| :P :/ <3
Avatar

I would like to try this for my sleepover tomorrow! LOL! :D <3



Reply will be posted once approved.
Avatar

ITS TOTS FUNNY HILARIOUS <3:P:D8|



Reply will be posted once approved.
Avatar

jasyen

u sungl

Avatar

I love it was a great game



Reply will be posted once approved.
Avatar

what if the doughnut falls



Reply will be posted once approved.
Avatar

it was an amazing game, we all had fun and lauhter



Reply will be posted once approved.
Avatar

Laura

We played this with two mini doughnuts on a plate, the kids knelt down with their hands behind there backs and the doughnuts in front of them, after three they had to eat the doughnuts using their mouths only and first one to show a empty mouth won



Reply will be posted once approved.
Avatar

Lily

Sounds great



Reply will be posted once approved.
Avatar

kate

seems so fun, cant wait to see friends and me do it!!



Reply will be posted once approved.
Avatar

im going to do that for my sons party sounds graeat!



Reply will be posted once approved.
Avatar

Chocolate fish??? never heard about that before! :D



Reply will be posted once approved.
Avatar

It is FABOLUS GAME =] may i also recommend hanging apples to the string , aswell it may be harder but very funny! and if no one gets it within ten minutes add in that you are allowed to use your shoulders or something if it get tooo hard (it did at MY party!).



Reply will be posted once approved.
Avatar

Jess 13

sounds amazing lol



Reply will be posted once approved.
Avatar

molly

OMG!!! that sounds sooo funny!!



Reply will be posted once approved.
Avatar

jess

this game would be even betta if you were blindfolded but yes it is hillarious



Reply will be posted once approved.
Avatar

How about playing it blindfolded.



Reply will be posted once approved.
Avatar

tina

all the teenagers at my sons party played this ..... it was great so funny had us all in stitches.. we used iced ring dougnuts all tied to the cloths line ... it was hillarious



Reply will be posted once approved.
Avatar

NL 12

it sounds really fun and cool i will definiteley try it at my party



Reply will be posted once approved.
Avatar

I'm 13 as well and it sounds like sooo much fun!!!



Reply will be posted once approved.
Avatar

its great toplay when you have nothing todo score!!!



Reply will be posted once approved.
Avatar

i did it myself it was funny but sticky cause u get it in ur hair and on ur face



Reply will be posted once approved.
Avatar

You can give this game another fun twist by hanging the donuts with yarn or string along a clothes line!



Reply will be posted once approved.
Avatar

jas

I'm 13 & I think it sounds awsome you can aiso play it with chocolte fish



Reply will be posted once approved.

Recent Comments

Avatar

Obstacle Relay Yeah ditto not great for us with small gardens

Avatar

21 Jinx Yes

Avatar

Heads or Tails Knockout rock paper scissors?

Avatar

21 Jinx πŸ™‚ thanks for the great review! It has inspired ...

Avatar

Camera Game Yep... THIS IS THE BEST

Avatar

The Best Christmas Trivia Quiz Ever the answers are given on page 2!

Avatar

21 Jinx Good idea I might try that

Avatar

21 Jinx Yeah I would recommend 3,4 or 5 people in it so...

Avatar

Black Magic that game is so tricky and so,so,so,so,so,so,so...

Avatar

Black Magic when i played this game the teacher picked only...


Our Latest Monthly Stats: 
10,332 Peak Visitors a day
519,649 Pages


Party Plan for iPhone

Recent Comments

Avatar

Obstacle Relay Yeah ditto not great for us with small gardens

Avatar

21 Jinx Yes

Avatar

Heads or Tails Knockout rock paper scissors?

Avatar

21 Jinx πŸ™‚ thanks for the great review! It has inspired ...

Avatar

Camera Game Yep... THIS IS THE BEST

Avatar

The Best Christmas Trivia Quiz Ever the answers are given on page 2!

Avatar

21 Jinx Good idea I might try that

Avatar

21 Jinx Yeah I would recommend 3,4 or 5 people in it so...

Avatar

Black Magic that game is so tricky and so,so,so,so,so,so,so...

Avatar

Black Magic when i played this game the teacher picked only...